Lastik Yenileme

LASTİK KAPLAMA NEDİR?

Lastik Kaplama, Sırtı Aşınmış Olan Lastiğin Sırtının Yenilenmesi Ve Lastiğin Tekrar Kullanılabilir Hale Getirilmesidir. Kaplanan Lastik, Performansında Düşüş Kaybetmeden Ayni Kullanım Koşullarında Yeniden Kullanılmaya Devam Eder. Lastik Kaplama Işlemi Kamyon/Otobüs Lastikleri, Iş Makinası Lastikleri, Uçak Lastikleri Ve Bazı Binek Lastiklerine Uygulanır.

Kaplama, Yeni Lastiğe Göre Maliyeti Düşürürken Aynı Zamanda Çevreye Ve Ekonomiyede Katkı Sağlar. Lastik Petrol Temelli Bir Ürün Olduğundan, Yeni Lastik Üretimine Göre Petrol Kaynaklarının Tüketiminde Daha Az Yer Tutar. Bir Kamyon Lastiğinde 50’Yi Aşkın Hammadde Ve 10’U Aşkın Karışım Bulunur Ve Lastik Kullanım Ömrünü Tamamladığında Yaklaşık 60 Kg. Kadar Atık Halini Alır. Kaplama Ile Tekrar Kullanıma Kazandırılan Lastikler Sayesinde Bu Gibi Durumlar Minimize Edilmeye Çalışılarak Hem Ekonomiye Hem Doğaya Katkı Sağlanmış Olur.

LASTIK KAPLAMA NASIL YAPILIR?

İlk Kontrol: Lastik Kaplama Uzmanları, Kaplanılması Istenen Lastiğin Yapısını Ve Kaplanmaya Uygun Olup Olmadığını Elle Ve Teknolojik Aletlerle Kontol eder.Kaplamaya Uygun Olmayan Lastikleri Bu Aşamada Belirler.

Raspalama: Raspalama, Kaplanacak Olan Lastiğin Yüzeyindeki Aşınmış Yüzeyin Kaldırılması Işlemidir. Bu Aşamada Raspa Makinası Üzerine Konulan Lastik, Raspalanarak Yeni Yapılacak Yüzeyin Açısına, Derinliğine Ve Şekline Göre Hazırlanır.

 

Tamir: Özellikle Kamyon, Otobüs Gibi Araçların Lastiklerinde Uzun Kullanımdan Ve Yol Şartlarından Dolayı Oluşan Pas, Kesik, Çizik Gibi Yarıklar Ve Sorunlar Krater Açma Aleti Ile Temizlenir. Raspalama Sonrasında Yüzeyin Altında Ortaya Çıkan Tamir Edilemeyecek Büyüklükte Bir Problemle Karşılaşıldığında Karkas Bu Aşamada Yapılmaz. Karkas Lastiğin Iç Çeper Bölgesine Verilen Isimdir.

 

Sementleme Ve Dolgu: Kesik, Çizik Ve Paslanma Gibi Sorunlar Halledildikten Sonra Karkas Ile Yeni Yapılacak Yüzey Arasındaki Yapışmayı Arttırmak Için Özel Solüsyonlu Kauçuk Dolgusu Yapılır. Bu Işleme Sementleme Ve Dolgu Işlemi Denmektedir.

 

Sırt Giydirme: Bu Aşamada Karkas Ile Yeni Yapılacak Yüzey Arasındaki Kauçuk Dolgunun Kuruması Beklenir Ve Sağlamlaştırmayı Arttırmak Için Tekrar Özel Solüsyonlu Kauçuk Sürülür. Bu Solüsyon Kuruduktan Sonra Sırt Giydirme Işlemine Başlanır.

 

Pişirme: Bu Aşamada Sıcaklık, Basınç Ve Zaman Kullanılarak Kauçuğun Plastik Halden Elsatik Hale Geçmesi Sağlanmaktadır. Bu Aşamada Lastiğin Yüzeyinde Olması Istenen Desen Ve Yüzey Derinliği Verilir Ve Lastiğin Son Halinin Alması Sağlanarak Lastik Pişirilir.

 

Son Kontrol: Kaplama Işleminin  En Önemli Ve Son Aşamasıdır. Lastik Üzerinde Kaplamadan Sonra Oluşmuş Bir Hasar Veya Herhangi Bir Sorun Görüldüğünde Bu Aşamada Lastik Sıcakken Yapılmalıdır. Lastik Kontrol Edildikten Sonra Herhangi Bir Sorunla Karşılaşılmamış Ise Boyanır Ve 24 Saat Soğumaya Bırakılır.