Pirelli, en sıkı kalite kontrol prosedürleriyle uyumlu olarak, lastik etiketinin tanıtımını memnuniyetle karşılamakta ve tamamıyla desteklemektedir. Bunun son kullanıcılara daha fazla şeffaflık sunmak ve yeni lastikler satın alma sürecinde bilgi edinmelerine yardımcı olmak açısından ideal bir araç olduğuna inanmaktadır.

Bir lastiğin toplam değeri, Pirelli‘nin tüm lastiklerini test ettiği kriterlerin (kuru ve ıslak zeminler, kızaklama davranışı, yüksek hızda denge, kuru frenleme, kilometre, vb.) tam listesi üzerinden ölçülmelidir.

Etiketler kış lastikleri ve performansları gibi belirli bir lastikle ilgili daha spesifik bilgileri göstermediği için yetkili satıcılar, tüketicilerin satın alma kararında kritik bir rol oynamaktadır zira her son kullanıcının kendine özgü ihtiyaçlarına göre doğru lastiği önerebilecek uzmanlar daima onlar olacaktır.

 

Oto Lastik Nedir ve Görevleri Nelerdir?

Günümüzün sürüş anlamında gelişmiş kabiliyet ve hevesiyle mühendislerin de çalışmaları ile olağanüstü yol ilerlemeler kat ettiler. Lastikler sadece performans değil, bunun yanı sıra “yolu hissetme” ve sürücüyle etkileşim kavramlarını sunarak, aracın performansını daha iyi anlamanızı sağlar.
Kısaca, kaliteli oto lastikleri yolculuğunuzu keyifli ve sorunsuz bir macera haline getirir.Eğer terminoloji ve oto lastik dünyasının karmaşıklığını çözmek istiyorsanız, bu bölümü okumanızı tavsiye ederiz.
Bu bölümde otomobil lastiklerine odaklanmış olmamıza rağmen, kavramlar diğer araçlara da uygulanabilir.

Oto Lastik Teknik Bilgi

Ön arka düzen “Tekerlek Ayarı” veya geometrik ayar ifadesi; araç direksiyon ön arka düzen veya süspansiyon sistemi içindeki mekanik parçalardan herhangi biri için kontrol ve düzeltmenin gerekli olduğu hakkındaki genel tanımdır. Suda kızaklama araç altındaki lastiklerin yol yüzeyi yerine su film şeridi üzerinde gitmesi sonucu araç kontrolünün tamamen kaybolduğu durumdur. Topuk, lastiğin janta oturduğu bölgedir. Topuk çember telleri kauçukla iyi bir tutunma sağlayan, sert kauçuk karışımına dairesel şekil veren, halka biçiminde sarılı ve yüksek gerilme mukavemetli tellerdir. Gövdeyi oluşturan çelik veya tekstil kumaş, topuk çember tellerini içten dışa doğru sararak döner ve kalıpta pişirildikten sonra karkasla birlikte güvenli bir bağ oluşturur. Karbon karası kauçuk karışımında güçlendirici dolgu amaçlı kullanılan katkısız (oldukça saf), özel yapıdaki karbon partikülleridir. Karkas topuk çemberini içten dışa doğru sararak dönen, gövdeyi oluşturan çelik veya tekstil kumaştır. Basma izi lastik tabanının yola temas ettiği bölümü, yere değen kısmı.

Etki ve tepkiler:

Bir oto lastiğe uygulanan enerjinin tümü ileri-geri harekete dönüşmez. Özellikle kauçuk gibi elastik bir malzemeyle çalışılıyorsa; daima, ısıya dönüşen bir miktar enerji kaybı vardır.

Yük indeksi:

Lastik üreticisinin belirlediği çalışma koşulları altındaki hız sembolüyle belirtilen hızlarda (210 km/saat üstü hızlardaki yükler için değil) bir oto lastiğin taşıyabileceği maksimum yükü belirten sayısal bir koddur.

Dönme Direnci:

Bir lastiğin doğal “dönme” eylemine karşı gösterdiği direnç kapasitesidir. Dönme direnci ne kadar az ise lastiği döndürmek için de daha az enerji gerekir, yakıt sarfiyatında düşme ve bir depoyla daha uzun km yapma imkânı vererek o kadar ekonomi sağlar.